Жоден любитель якісного звуку не обійдеться без установки сабвуфера в свій автомобіль. Але не у кожного є можливість придбати цей пристрій, адже коштує воно як недорога аудіосистема. Однак, у будь-якої проблеми є рішення. По суті, сабвуфер - це низькочастотний динамік, який встановлюється в корпус, який виконує роль акустичного оформлення. Справа в тому, що передня і задня стінки дифузора динаміка випромінюють звукові хвилі, а короб необхідний для їх ізоляції. Інакше при перетині відбуватиметься самозагасання (або коротке замикання). Як бачите, складових частин тут всього дві, в деяких випадках, при наявності підсилювача, три. Отже, сабвуфер цілком можливо виготовити самому мало не з підручних матеріалів. виготовлення сабвуфера
Конструкції акустичного оформлення
Екран: динамік встановлюється в задню полку седана. Вкрай проста конструкція, проте не застосовується на практиці по ряду факторів, ключовим з яких є зміна звучання при зміні наповненості багажника.
Ящик: найпоширеніший корпус. Дозволяє повністю ізолювати коливання тильної сторони динаміка. Як правило, обклеєний звукопоглинальним матеріалом зсередини. До недоліків варто віднести ККД роботи, адже частина хвиль просто "застрягає" в коробці ".
Фазоинвертор: закритий ящик з невеликим проходом. Тунель має заданий розмір і певне місце установки, що дозволяє змінити фазу виходить через нього хвилі.
Це дозволяє накласти звуки від задньої і передньої сторін динаміка, що збільшує ККД і дає можливість отримати набагато більший звуковий тиск. З недоліків варто відзначити складність розрахунків, більший розмір короба і можливі шуми.
Бандпасс: ящик з перегородкою всередині, яка формує дві камери. Власне, в цю перегородку і ставиться динамік. Це дозволяє ще більше збільшити ККД і отримати відмінний бас. Недоліки, власне, ті ж, що і у фазоинвертора: складна проектування і значно більші розміри.
Матеріал для корпуса
Найкращим рішенням буде самий щільний ДСП, тому що він дешевий, поширений і легкий в обробці. Можливе використання фанери або ДВП, проте вони тонкі і недостатньо щільні, що зобов'язує використовувати відразу кілька листів.
Матеріали і інструменти для роботи
матеріали:
-нізкочастотний динамік;
-Матеріал корпуса;
-акустіческій кабель;
-сіліконовий герметик;
-саморези;
-епоксидна смола;
-лак;
Інструменти:
-Викрутки;
-ножовка;
-рулетка;
-маркер;
-матеріал для обтягування;
-ножиці;
Порядок дій:
1. Розрахунок сабвуфера. Виконуємо на комп'ютері в програмі JBL SpeakerShop.
2. Виготовлення стінок ящика. Виконується за розмірами, визначеними в п.1.
3. Збір короба. Стики слід покрити герметиком, а для з'єднання використовувати саморізи.
4. У готовому коробі ще раз промазиваются стики для видалення найменших щілин.
5. Вирізаються отвори для проводів і динаміка.
6. Корпус покривається лаком.
7. обтягуючі зовнішня сторона короба.
8. Приклеюється звуковбирна прошарок з внутрішньої сторони.
9. Встановлюється динамік і, при наявності, клеми акустичного терміналу. Між динаміком і ящиком необхідно покласти додаткову прокладку, щоб уникнути
деренчання.
Як підсумок у вас виходить якісний сабвуфер, на який витрачено значно менше (а в разі наявності матеріалів, і зовсім нічого) грошей, але за якістю звуку не поступається своїм магазинним аналогам.
Конструкції акустичного оформлення
Екран: динамік встановлюється в задню полку седана. Вкрай проста конструкція, проте не застосовується на практиці по ряду факторів, ключовим з яких є зміна звучання при зміні наповненості багажника.
Ящик: найпоширеніший корпус. Дозволяє повністю ізолювати коливання тильної сторони динаміка. Як правило, обклеєний звукопоглинальним матеріалом зсередини. До недоліків варто віднести ККД роботи, адже частина хвиль просто "застрягає" в коробці ".
Фазоинвертор: закритий ящик з невеликим проходом. Тунель має заданий розмір і певне місце установки, що дозволяє змінити фазу виходить через нього хвилі.
Це дозволяє накласти звуки від задньої і передньої сторін динаміка, що збільшує ККД і дає можливість отримати набагато більший звуковий тиск. З недоліків варто відзначити складність розрахунків, більший розмір короба і можливі шуми.
Бандпасс: ящик з перегородкою всередині, яка формує дві камери. Власне, в цю перегородку і ставиться динамік. Це дозволяє ще більше збільшити ККД і отримати відмінний бас. Недоліки, власне, ті ж, що і у фазоинвертора: складна проектування і значно більші розміри.
Матеріал для корпуса
Найкращим рішенням буде самий щільний ДСП, тому що він дешевий, поширений і легкий в обробці. Можливе використання фанери або ДВП, проте вони тонкі і недостатньо щільні, що зобов'язує використовувати відразу кілька листів.
Матеріали і інструменти для роботи
матеріали:
-нізкочастотний динамік;
-Матеріал корпуса;
-акустіческій кабель;
-сіліконовий герметик;
-саморези;
-епоксидна смола;
-лак;
Інструменти:
-Викрутки;
-ножовка;
-рулетка;
-маркер;
-матеріал для обтягування;
-ножиці;
Порядок дій:
1. Розрахунок сабвуфера. Виконуємо на комп'ютері в програмі JBL SpeakerShop.
2. Виготовлення стінок ящика. Виконується за розмірами, визначеними в п.1.
3. Збір короба. Стики слід покрити герметиком, а для з'єднання використовувати саморізи.
4. У готовому коробі ще раз промазиваются стики для видалення найменших щілин.
5. Вирізаються отвори для проводів і динаміка.
6. Корпус покривається лаком.
7. обтягуючі зовнішня сторона короба.
8. Приклеюється звуковбирна прошарок з внутрішньої сторони.
9. Встановлюється динамік і, при наявності, клеми акустичного терміналу. Між динаміком і ящиком необхідно покласти додаткову прокладку, щоб уникнути
деренчання.
Як підсумок у вас виходить якісний сабвуфер, на який витрачено значно менше (а в разі наявності матеріалів, і зовсім нічого) грошей, але за якістю звуку не поступається своїм магазинним аналогам.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.