Як вибрати буксирувальний трос?

Автомобіль в кюветі

Коли потрібно відбуксирувати несправний транспортний засіб до місця ремонту (гаража або автомайстерні), немає необхідності викликати евакуатор і оплачувати його послуги. Якщо трансмісія і рульове управління справні, можна дотягнути автомобіль на гнучкому зчепленні. Якщо машина застрягла в заметі, потрапила в кювет або забуксувала в грязі, витягнути її можна без спеціальної лебідки. Досить мати надійний трос і другий автомобіль. У машині сів акумулятор, і вона не заводиться? І тут допоможе трос! Замість того, щоб заводити двигун «з штовхача», набагато простіше розігнати машину на буксирі за допомогою іншого автомобіля.

Погодьтеся, такі ситуації трапляються не щодня, але практично будь-який водій рано чи пізно стикається з необхідністю буксирування свого «залізного коня». Починаючи від аварій і закінчуючи серйозними несправностями автомобіля, коли він просто глухне на дорозі - тут не обійтися без буксирувального тросу. Він повинен бути в багажнику завжди, щоб виручати в скрутну хвилину. Про це знає будь-який автомобіліст, але далеко не кожен грунтовно підходить до вибору цього незамінного в дорозі предмета. Багато просто купують в придорожньому магазині попався на очі трос або той, що подешевше, і кладуть його в багажник. А де впевненість, що він не підведе? Адже часто трапляється, що трос при буксируванні рветься під час руху, на поворотах або в момент, коли автомобіль рушає з місця. У таких випадках втрати можуть перевищувати вартість зіпсованого троса, адже можна пошкодити ще й кузов автомобіля (свого, що буксирує або навіть знаходиться в сусідній смузі). Уникнути плачевних результатів можна, якщо правильно вибрати буксирувальний трос. Про всі тонкощі ми розповімо далі.

З чого виготовляються буксирувальні троси?
Буксирувальний трос

Мало кого здивує той факт, що автомобільні троси виробляються не по ГОСТу. Але часом це стає причиною того, що деякі вироби не витримують саму мінімальну навантаження. Адже несумлінні виробники не проводять випробування і не підтверджують їх результати сертифікатами. «Майте ж совість!» - Закликають їх зневірені автомобілісти. Адже шансів купити якісний трос зараз все менше. Вихід один - розібратися у всьому самостійно. Краще почати з порівняння виробів за матеріалом. Спеціально для вас ми склали невелику таблицю, в якій наведено кілька типових матеріали, використовувані для виробництва тросів сьогодні.

Вид троса Опис
Сталевий Такий трос сплітається з безлічі металевих дротів, але, як показує практика, більшість таких виробів рветься під навантаженням до 1000 кг. Крім того, при розриві сталевого троса ви не тільки можете залишитися без буксира, але є ризик отримання автомобілем ушкоджень, адже обривок троса може догодити прямо по кузову або по склу. Зберігати і перевозити його теж не дуже зручно, тому що не вдається добре скрутити.
Поліпропіленовий Завдяки еластичності, такий трос буде трохи пружинити під навантаженням. Це стане великим плюсом при витягуванні застряглого автомобіля, так як можна буде розгойдати його, створюючи динамічні навантаження, і потім легко витягти. Виріб підійде і для буксирування на гнучкому зчепленні, так як виключається провисання троса і досить добре гасяться ривки.
З авіаційного капрону Ці троси вважаються одними з найнадійніших. Вони стійкі до морозу, не сильно намокають, міцні на розрив і не схильні до стирання. Матеріал не розтягується, тому навіть після інтенсивної експлуатації зберігає колишню довжину. Це оптимальний варіант для буксирування несправного автомобіля, а ось при витягуванні застряглого машини можуть спостерігатися ривки.
З корабельного каната Володіє морозостійкістю і зовсім не вбирає воду, тому відмінно підходить для використання в будь-який час року. Згодом він не втрачає своєї міцності і прослужить довгі роки, навіть при зберіганні в умовах підвищеної вологості (так як не гниє). Спеціальне сплетіння стрічок забезпечує міцність, також це забезпечує амортизацію при ривках.
Найбільшим попитом сьогодні користуються буксирувальні троси з поліпропілену і авіаційного капрону. Їх легко знайти в продажу, вони мають невисокою вартістю і досить добре показують себе при експлуатації. Але матеріал - це далеко не єдине, на що потрібно звернути увагу при покупці.

Довжина стрічки і безпечну відстань між машинами
Буксирування

Буксирування несправних транспортних засобів регламентується ПДР, і в правилах строго визначено, що відстань між буксируються і буксированим автомобілями має становити 4 - 6 метрів. Отже, такий повинна бути довжина троса. На жаль, не всі виробники автомобільних тросів знайомі з цією вимогою. Адже в магазинах і в автомобільних відділах супермаркетів можна зустріти такі екземпляри, довжина яких не дотягує і до 2-3 метрів. Під час буксирування на такому тросі немає гарантії того, що при гальмуванні попереду машини, що йде буксирується автомобіль не в'їде їй в бампер. Що стосується занадто довгих тросів, то з ними набагато важче стежити за провисанням стрічки (вона може намотати на колесо), також можуть виникнути проблеми при входженні в повороти. Тому при виборі буксирувального тросу зверніть увагу на його довжину, а краще після покупки розмотайте стрічку і перевірте, зробивши завмер рулеткою. Так ви будете точно впевнені в тому, що даний параметр відповідає заявленому.

Окремо варто сказати про динамічні тросах, довжина яких становить 1-2 метри, але під навантаженням вони розтягуються. Наприклад, трос KOTO TR-TC06-Y довжиною в 1,8 м розтягується до 4 м. Це дозволяє плавно збільшувати тягове зусилля і уникати ривків при витягуванні застряглого в грязі або снігу автомобіля, а також при спробі завести двигун способом руху на буксирі.

Важливо пам'ятати! Трос повинен мати яскраве забарвлення, щоб його було видно іншим учасникам дорожнього руху. Також це допоможе водієві буксирі автомобіля стежити за натягом стрічки під час руху. Раніше для цієї мети на трос вішали червоні прапорці, зараз в цьому немає необхідності, так як сучасні виробники випускають вироби переважно жовтого, оранжевого або яскраво-зеленого кольору. До речі, у деяких тросів в матеріал вплетені світловідбиваючі нитки або вшиті спеціальні вставки, які роблять трос помітним в темний час доби.

Гаки троса. Сильні і слабкі місця
кріплення троса

У середовищі автолюбителів часто виникають суперечки про те, чи потрібні гаки буксирувального тросу або можна обійтися без них, зав'язавши кінець стрічки в вузол. Безсумнівно, кріплення крюком з карабіном до буксирувальної вушка автомобіля буде більш надійним, ніж фіксація вузлом, який може розв'язатися. Але виникає інша проблема - при сильному ривку сам гак, звичайно, залишиться на вушку вушка, але стрічка може відірватися. Таких випадків чимало, саме тому багато автомобілістів не довіряють таким виробам. Давайте розберемося, чому так відбувається.

Як показує практика, найслабшими ділянками тросів є шви в місці кріплення гаків. Якщо зшивання ненадійна, то шов не витримає ривкових навантажень і порветься. При цьому сама стрічка може залишитися цілою. Таке трапляється не з усіма виробами, а тільки з неякісними. Щоб вибрати надійний буксирувальний трос, зверніть увагу на зшивання. Місце з'єднання стрічок повинно бути прострочені вздовж і поперек - шви утворюють прямокутник. Ще більш міцною є зшивання, прострочена уздовж, поперек і хрест-навхрест. Навіть при ривкових навантаженнях така зшивання не рветься, тому гак не від'єднаний від стрічки, і вдасться успішно провести буксирування автомобіля.

Те, що потрібно знати про вантажопідйомність
Всі аспекти вибору буксирувальних тросів, які ми перерахували, позначаються на тому, яку вагу може витримувати виріб. Адже чим міцніше матеріал і надійніше кріплення гаків, тим важчий автомобіль можна буксирувати. Але трапляється, що троси не витримують заявленої навантаження. За винятком випадків, коли виробник дає завідомо неправдиву інформацію про товар, можуть бути й інші причини. Наприклад, автомобіль важить 1500 кг, але це не означає, що для його буксирування підійде трос вантажопідйомності, що дорівнює цьому вазі. Адже потрібно враховувати ще й погодні умови, ухил дороги, а також дотримання правил буксирування. Можливо, в умовах випробувань виробником на розрив трос витримає заявлений вага, але при експлуатації в реальних умовах це не завжди так. Наприклад, в момент пікових навантажень, коли відбувається різкий ривок, напруга на стрічці збільшується. Додайте до цього глибокий сніг, який заважає вільному ходу коліс, і ухил дороги - саме в таких випадках може статися розрив троса. Тому рекомендується брати виріб з «запасом» вантажопідйомності в 25-50%. Значить, для автомобіля вагою в 1500 кг потрібно трос з показником вантажопідйомності близько 3000 кг, а краще - більше, наприклад, STELS 54379 з вантажопідйомністю в 3500 кг. Для автомобілів вагою від 2000 кг підійдуть троси, розраховані на 5000 кг, наприклад, STELS 54375.

Підведемо підсумок
Отже, тепер ви знаєте про всі тонкощі вибору буксирувальних тросів, про їх сильних і слабких місцях, тому при покупці зможете відрізнити якісний виріб від неякісного. Скільки витратити на покупку? Вирішувати вам. Але бувалі автомобілісти кажуть - якщо брати дешевий трос, так брати відразу два. У цьому жарті є частка правди. Адже іноді трапляється, що вироби, що не вселяють довіри і не мають навіть назви, вартість яких не перевищує 70-80 рублів, маркуються як розраховані на навантаження до 5-6 тонн! Найчастіше саме такі троси рвуться ще при початку буксирування. Краще взяти виріб з трохи більшою вартістю, але якісніше, і обов'язково фірмове. З ним вам буде забезпечена безпечна буксирування - ні автомобіль, ні сам трос, ні інші учасники дорожнього руху не постраждають.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.