вівторок, 30 серпня 2016 р.

ЧИ ПОТРІБНО МІНЯТИ ПРУЖИНИ ПРИ ЗАМІНУ АМОРТИЗАТОРІВ?


В умовах поганого стану доріг найбільш схильною до дії поломок стають деталі підвіски. Основними з них є амортизатори і пружини. Обговоримо питання: чи потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів.
ДЛЯ ЧОГО ПРИЗНАЧЕНІ ПРУЖИНИ АВТО?

Амортизатор і пружина завжди працюють в парі, виконуючи дві частини однієї великої завдання - забезпечення плавності ходу і керованості машини. Пружина - це пружний елемент підвіски, яка пом'якшує поштовхи і удари від їзди по нерівній дорозі. Після наїзду на перешкоду колесо відривається від землі і стає некерованим.

Завдання пружини - якомога швидше повернути його на місце, але після удару об дорогу колесо відскакує назад, і чим м'якша пружина - тим сильніше вона може стиснутися і поглинути більше енергії. Оскільки ця енергія витрачається дуже повільно, то коливання довго не будуть затухати, підживлюючи новими поштовхами від нерівностей на дорозі. Для вирішення цієї проблеми на допомогу приходить амортизатор, який призначений для швидкого гасіння коливань колеса шляхом перетворення в тепло коливань кузова і підвіски.

За рахунок своєї складності, амортизатор є менш надійним пристроєм, що вимагає періодичної заміни при погіршенні якості роботи.
ЧИ ПОТРІБНО МІНЯТИ ПРУЖИНИ ПРИ ЗАМІНУ АМОРТИЗАТОРІВ?

Нормальна робота підвіски можлива тільки при правильному взаємодії і повне виконання своїх функцій амортизатором і пружиною. У той час як пружини утримують масу машини, їх руху контролюються амортизаторами - відповідно вони залежать один від одного. Якщо якийсь із компонентів «не допрацьовує», то він перекладає частину роботи на «партнера». Якщо просідає пружина, то перевантажений додатковою роботою амортизатор набагато швидше виходить з ладу, а поганий амортизатор не може нормально обмежувати руху пружини і розгойдує автомобіль.

Чому втрачає свої властивості такий складний пристрій як амортизатор, більш-менш зрозуміло, але чому втрачає свої властивості пружина? Це відбувається через:

Втоми металу в залежності від її природного зносу;
Пошкоджень поверхні пружини (тертя, камені, повне стиснення пружини);
Частою перевантаження автомобіля або подолання на швидкості нерівних ділянок дороги;
Корозії металу (підвищена вологість, вплив дорожньої солі).

пружини і амортизатори - чи потрібно змінювати їх одночасно
Від стану пружини залежить і утримування дороги, і ступінь негативного впливу на амортизатори і наконечники, і гальмівні показники автомобіля - просіли пружини не можуть в достатній мірі нейтралізувати силу, що виникає при його гальмуванні.

Найбільш оптимально при заміні амортизатора також поміняти пружини, але це дорого і не так обов'язково, враховуючи що візуально неможливо визначити деякі характеристики пружин, наприклад ступінь втоми металу.

Установка нових амортизаторів в комплекс зі старими, іноді початківцями іржавіти пружинами - це ремонт підвіски наполовину при укороченні терміну служби амортизаторів. При одночасної заміни амортизатора і пружини, підвіска відновиться до оригінального стану, і як додатковий бонус, частина витрат відшкодується за рахунок економії на подвійної оплати трудозатрат.

Вибір завжди за Вами, проте, пружини ЗАВЖДИ змінюються при:

Поломці пружини (зазвичай вони ламаються в самому верхньому або нижньому витках);
Видимої корозії або пошкодженні металу;
Зниження висоти автомобіля (необхідно виміряти і порівняти відстань між центром колеса і краєм колісної арки на всіх чотирьох колесах);
Нерівномірність горизонту машини (різниця в висоті передньої і задньої частини машини);

Якщо все нормально, то допускається змінювати пружини при кожній другій заміні амортизаторів. Проте, якщо часто їздите в машині один, то при заміні амортизаторів без заміни пружин рекомендується поміняти праву і ліву пружини місцями, тому що ліва сторона буває частіше навантаженої за рахунок ваги водія.

Необхідно нагадати, що як і амортизатори, пружини змінюються парами на вісь, інакше через різного стану пружин виникне дисбаланс підвіски, що відіб'ється на керованості. Також, після заміни пружин необхідно зробити розвал-сходження коліс.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.