У початківців автолюбителів виникає питання: чи можна змішувати масла різних виробників, категорій та класів в'язкості? Давайте розбиратися.
ЯКЩО МАСЛО ДЛЯ ДВИГУНА РІЗНИХ ВИРОБНИКІВ
Будь-яке масло складається з основи і набору присадок, які надають базового масла-основі індивідуальні якості. У можливої несумісності основ різних виробників криється перша проблема - у різних виробників різні технології і способи виробництва основи, яка в підсумку може володіти різними фізичними властивостями (особливо це стосується синтетики).
Саме через неоднаковість основ можуть виникнути проблеми при змішуванні здавалося б досить однакових синтетичних масел, але від різних виробників. Відбувається це через те, що в дію вступає ще один, і набагато більш серйозний фактор - присадки!
Поясню: щоб досягти однакових показників по в'язкості і температурному режиму, заданому в нашому прикладі стандартами 10W40, виробники вирішували абсолютно різні завдання, певними фізичними властивостями власної базової основи. І набір присадок, який в підсумку вирішує їх завдання приведення до стандарту, може вийти кардинально іншим! І коли два цих різних набору хімічно активних елементів, якими і є присадки, починають взаємодіяти між собою ...
масло для двигуна - чи можна змішувати?
Просто ніхто і не може сказати, яка пекельна суміш в підсумку вийти при змішуванні масла для двигуна різних виробників, особливо з огляду на величезну кількість різних виробників масла.
Масло для двигуна буває різних категорій, в залежності від в'язкості і температурного режиму роботи. Детальніше в статті "Як вибрати масло для двигуна?".
ЯКЩО МАСЛО ДЛЯ ДВИГУНА РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ
Ми розглянули випадок - а уявіть, якщо змішуємо ще й масла різних категорій: наприклад мінеральне і синтетичне. Одна з десятків виникаючих проблем: мінеральне масло, на відміну від синтетичного, не володіє стабільною в'язкістю, і в ньому необхідно використовувати відповідну присадку, і ось як вона вплине на синтетичну складову суміші - і це лише одна проблема. Більш того, незрозуміло як будуть взаємодіяти присадки між собою з плином часу.
Тому категорично не рекомендується змішувати різні масла - складно передбачити, що вийде в результаті. Основними проблемами, які можуть виникнути, є наступні:
Забруднення двигуна - закоксовиваніє кілець, відкладення шлаків і т.п.
Випадання в осад частини присадок або зниження ефективності їх дії
Підвищення в'язкості масла аж до його повного згортання і забивання маслопроводящіх каналів
Підсумок може бути плачевний - необхідність капітального ремонту двигуна або наближення до нього семимильними кроками.
ЧОМУ змішувати МАСЛО ДЛЯ ДВИГУНА?
Начебто розібралися і переконалися, чому не можна змішувати різні масла. Але чому це питання постійно виникає і не втрачає актуальність? Причини прості:
1. Іноді виникає ситуації важкого вибору: при неможливості терміново долити той же масло ризикнути і долити інше.
2. Глобалізація і уніфікація можуть мати позитивну дію і на ринку масел: основи і особливо присадки проводяться не дуже великою кількістю виробників, що істотно зменшує проблеми їх сумісності, більш того - виробники знають цю проблему і поступово намагаються її нівелювати.
3. Позитивні приклади тих водіїв, які зважилися на суміш і не мали (або просто не помітили) негативних наслідків здорово збільшують вплив фактора земноводної асфіксії (простіше - жаба душить), якщо десь завалялося полканістри здавалося б непоганого масла.
А тут кожен водій приймає рішення сам: чи готовий він ризикнути заради сьогочасної економії грошей / часу / зменшення проблем чи ні. Якщо «таки да» - прислухайтеся до загальних рекомендацій, які покликані зменшити ймовірність виникнення проблем сумісності:
Ніколи не змішуйте масла різних типів (мінеральне і синтетичне, наприклад)
Як крайній захід, можна змішати масло одного виробника, але різного виду (наприклад, синтетику Mobil 5W30 і синтетику Mobil 5W40). Бажано пізніше поміняти масло і фільтр.
Долив до 10% схожого масла не повинен вплинути на його властивості (приблизно стільки масла залишається в двигуні при його заміні)
Різне масло і різних виробників - тільки в крайньому випадку.
Все одно, пам'ятайте, що Ви і саме Ви ризикуєте, змішавши масло!
P.S. Каюсь, сам був у цій ситуації - в машині була залита синтетика Elf 5W40, яке я ніде не міг знайти, а потрібно було терміново його доливати. У підсумку прийняв рішення, що синтетичне масло компанії Total 5W40, з якої Elf входить в один концерн TOTALFINAELF, буде досить близько по основі і присадкам. Додавши 25% цього масла я нічого не втратив. Але це було МОЄ рішення ...
Ще одне актуальне питання серед автолюбителів: чи потрібно промивати двигун при заміні масла, який викликає багато суперечок і обговорень.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.